Liikuma
kutsuv kool
Keegi ei vaidle selle vastu,
et enamik inimesi liigub liiga vähe ja aktiivset organiseeritud
liikumist on veel vähem.
Koolipäevas on keskmiselt
kuus ainetundi, esimesel kooliastmel on vähem, teisel rohkem ja
neljandas kooliastmes on koguni kaheksa kuni üheksa tundi päevas,
millest aktiivse liikumisega tunnid on kehaline kasvatus. Nooremas
kooliastmes on kolmas kehalise kasvatuse tund, kus õpilased õpivad
erinevaid tantsustiile. On veel mõned õuesõppetunnid, mis on
seotud loodusõpetusega ja vahetunnid. Üldjuhul koolis sugugi ei
taheta jooksmist ja tormamist. Kolmas ja neljas kooliaste on meeleldi
vahetundides klassis ja liikumist koolipäeva jooksul on väga vähe.
Veebruaris liitus Antsla
kool programmiga "Liikuma kutsuv kool". Programm viiakse
ellu Tartu Ülikooli Sporditeaduste ja Füsioteraapia instituudi
liikumislabori, Ühiskonnateaduste instituudi ja MTÜ Koolitus- ja
Nõustamiskeskuse HARED koostöös. Projekti raames on loodud
kümnest koolist koosnev pilootvõrgustik, mis toetab võrgustikus
osalevaid koole õpilaste liikumisaktiivsuse võimaluste loomisel
koolipäeva jooksul. Võrgustiku koolid töötavad koostöös
õpilaste ja õpetajatega välja ning viivad ellu tegevuskava
koolipäeva liikumisaktiivsuse suurendamiseks.
Projekti peamine eesmärk
on Eesti laste ja noorte istumisaja vähendamine ja
liikumisaktiivsuse suurendamine koolipäeva jooksul.
Oma motivatsioonikirjas
kaardistasime koolis liikumise võimalused. Projekt "Liikuma
kutsuv kool" vaatleb ja innustab liikumise võimaluste leidmist
just koolipäeva jooksul.
Meil pole põhjust kurta
aktiivset liikumist pakkuva huvitegevuse puuduse üle. Võimalus on
osaleda spordi- ja tantsuringides, vallas on terviserada. Mitmed
kodanikuühendused ja pered on selle nimel tegutsenud, et inimesed
saaksid aktiivse liikumise kaudu investeerida oma tervisesse.
Probleem on selles, kas neid võimalusi ka maksimaalselt kasutatakse.
16. veebruaril osales kooli
esindus Tartus toimunud infoseminaril, kus tutvustati projekti
"Liikuma kutsuv kool" eesmärke ja töökava.
22. veebruaril kinnitas
direktor koolipoolse osaluse, toimus liitumine virtuaalvõrgustikuga.
Moodustasime töörühma,
kuhu kuuluvad:
Kaja Simisker-
õppealajuhataja, tervisenõukogu liige
Jüri Kiidron-
sotsiaalpedagoog, tervisenõukogu liige
Liivia Rebane- huvijuht,
juhtkonna liige, tervisenõukogu liige
Irene Undrus- II kooliastme
õpetaja, tervisenõukogu liige
Marko Kannimäe- 7. klassi
õpilane, õpilasesinduse liige, tervisenõukogu liige
Laura Lääts - 7. klassi
õpilane, õpilasesinduse liige, tervisenõukogu liige
Lea Kukk- kehalise kasvatuse
õpetaja, tervisenõukogu liige
Kalle Samarüütel- kehalise
kasvatuse õpetaja
Marika Lalin- tantsuõpetaja
Ruth Kõivisto-
tantsuõpetaja
Kaia Pruuli- hoolekogu
liige, lapsevanem, liikumistreener
Ülle Anier- klassiõpetaja,
T.O.R.E. liikumise juht
Ly Raudsepp – 1. klassi
juhataja, esimese kooliastme ainekomisjoni esimees
Merle Paat – inglise keele
õpetaja, 10. klassi juhataja
10. märtsil toimus
ideeseminar, kus tutvustati erinevaid liikumisaktiivsuse ja õpilaste
kaasamise võimalusi. Seminarist osavõtjad jagasid oma häid ideid
ja kogemusi. Palju oli praktilist tegevust, valmisid käepärastest
vahenditest takistusrajad, mida saab igas koolis teha.
Järgneb tegevuskava
koostamine, kus saavad sõna sekka öelda kõik õpilased, õpetajad
ja lapsevanemad.
Liikumine enam kui 60
minutit päevas toob täiendavat kasu tervisele.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar